Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015

Ο χορός στην Εκπαίδευση



Γράφει η Καραγγελή Κυριακή – Μαρία

Δασκάλα

mkara1983@gmail.com




Ο χορός είναι ένα είδος κίνησης που έχει μια αισθητική και δεν εκπέμπει απλά μια πληροφορία αλλά είναι ένα μέσο έκφρασης, επικοινωνίας, ένας λόγος που βγαίνει απο το σώμα. Από τα πανάρχαια χρόνια ο χορός υπήρξε το σύμβολο της συνειδητής παρουσίας της ζωής. Αποτελούσε τελετή, συμμετοχή και όχι θέαμα. Είναι δεμένος στενά με τη θρησκεία, τη γιορτή, τη δουλειά, τον έρωτα και τον θάνατο.
Ο χορός ως μορφή τέχνης μέσα στο Αναλυτικό Πρόγραμμα έχει ως στόχο την ανάδειξη της πολιτισμικής διάστασης στην εκπαίδευση και την αναζωογόνηση του πυρήνα της καθημερινής σχολικής δράσης.Τα οφέλη του χορού για τα παιδιά είναι πολλαπλά. Διακρίνονται στα σωματικά, τα πνευματικά, τα κοινωνικά και τα εκπαιδευτικά οφέλη.
Αρχικά, ο χορός βοηθά στη σωματική ανάπτυξη του παιδιού, σμιλεύει και συσφίγγει τους μύες του σώματος, ανεβάζει τη διάθεση λόγω της έκκρισης ενδορφινών, βοηθά στη σωστή στάση του σώματος, την ισορροπία καθώς και την ευλυγισία. Πάνω απ'όλα όμως είναι ένας διασκεδαστικός τρόπος εκγύμνασης.
Επιπλέον με το χορό μειώνεται το άγχος και η ένταση, το παιδί νιώθει ψυχική ανάταση και ευεξία, βελτιώνεται η αρμονία ανάμεσα στο σώμα και το πνεύμα και τέλος βελτιώνεται η συγκέντρωση λόγω της καλύτερης κυκλοφορίας του αίματος.Στον κοινωνικό τομέα, ο χορός βοηθά να αποκτήσουμε νέους φίλους και τονώνει την αυτοπεποίθησή μας.
Τέλος, όσον αφορα το εκπαιδευτικό μέρος, ο χορός βοηθά στην αυτοεκτίμηση και την αυτοπειθαρχία. Επίσης, το παιδί αποκτά γενικές και ειδικές γνώσεις πάνω στο χορό, μπορεί να λάβει συμμετοχή σε διάφορους διαγωνισμούς και εκδηλώσεις, αποκτά ένα καινούργιο χόμπι,λαμβάνει αγωγή και εξασκείται πάνω σε θέματα πειθαρχίας, συνεργασίας, σεβασμού , υπομονής και προσπάθειας.
Ειναι φανερό πως ο χορός δεν είναι απλώς µια µορφή κίνησης, αλλά µια δεξιοτεχνική κίνηση µε καλλιτεχνική αξία, δηλαδή µια µορφή τέχνης, που ως τέτοια έχει τους δικούς της κανόνες και αποτελεί αυτοτελές γνωστικό αντικείµενο. Με τη διδασκαλία των εθνικών και παραδοσιακών χορών, οι μαθητές μπορούν να γνωρίσουν την εθνολογία κάθε περιοχής για την πληρέστερη κατανόηση και του σχετικού χορευτικού κομματιού. Στο δημοτικό σχολείο ο χορός έχει εξέχουσα θέση καθώς έχει συνάφεια και με άλλους τομείς όπως η μουσική, η γυμναστική,η λογοτεχνία και το θέατρο.
Σύμφωνα με την εξέλιξη της κοινωνίας, ο άνθρωπος πρέπει να είναι προικισμένος με χαρίσματα που θα τον βοηθήσουν να συμπορευθεί μαζί της. Η διαδικασία απόκτησης πρέπει να ξεκινάει από τις πρώτες βαθμίδες εκπαίδευσης που θα του δείξουν «πολεμοφόδια» τα οποία μελλοντικά θα χρησιμοποιηθούν. Έτσι πρέπει να αντιμετωπιστεί και ο χορός, σαν μορφή προετοιμασίας αναπτύσσοντας την κατάλληλη σωματική ικανότητα και χορευτική επιδεξιότητα, για πιθανή μελλοντική ενασχόληση με το αντικείμενο του. Η ουσιαστική συμβολή μας, ως εκπαιδευτικοί, είναι να ενθαρρύνουμε τα παιδιά να χορεύουν, να τα βοηθήσουμε να ανακαλύψουν ποια είδη χορού προτιμούν και να τα βοηθήσουμε να καλλιεργήσουν το ταλέντο τους.

Ο χορός είναι η κρυμμένη γλώσσα της ψυχής”
- Martha Graham-

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου