Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή, 30 Νοεμβρίου 2014

Ο Δεκάλογος του Δασκάλου

Γράφει η Καραγγελή Κυριακή- Μαρία
Δασκάλα



Ο Δεκάλογος του δασκάλου
1. Μπαίνουμε στην τάξη χωρίς άγχος και νευρικότητα.
Όλα ξεκινούν από τη δική μας διάθεση. Αν αποβάλλουμε το άγχος και τη νευρικότητα που πιθανόν μας δημιουργεί η καθημερινότητά μας, το κλίμα στην τάξη μας θα γίνει ευχάριστο και περισσότερο ξεκούραστο για εμάς και τους μαθητές μας.
2.Γνωρίζουμε καλά τους μαθητές μας.
Γνωρίζοντας περισσότερα πράγματα για τον κάθε μαθητή μας μπορούμε ευκολότερα να κατανοήσουμε και να εξηγήσουμε στάσεις και συμπεριφορές μέσα και έξω από την τάξη. Έτσι εδραιώνεται και μια πολύ δυνατή σχέση μαθητή - δασκάλου που είναι απαραίτητη.
3.Τα παιδιά έχουν ανάγκη την ενθάρρυνση και τη στήριξή μας.
Δίνουμε κίνητρα για προσπάθεια σε όλους τους μαθητές ανάλογα με τις δυνατότητες τους. Δεν είναι όλοι οι μαθητές καλοί σε όλα τα γνωστικά αντικείμενα αλλά όλοι έχουν ταλέντα. Ξεκινώντας από εκεί μπορούν να ξεδιπλώσουν έναν υπέροχο κόσμο δημιουργικότητας.
4.Τα παιδιά θέλουν να βλέπουν έναν χαμογελαστό δάσκαλο.
Δείχνοντας ευχάριστη και καλοπροαίρετη διάθεσηστους μαθητές μας δημιουργείται από την αρχή της σχολικής χρονιάς ένα κλίμα αγάπης και εμπιστοσύνης. Αν αυτό διατηρηθεί καθ' όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς μπορούμε να αποδίδουμε τα μέγιστα τόσο εμείς όσο και οι μαθητές μας.
5. Οι γονείς των μαθητών μας είναι οι ακούραστοι βοηθοί και συμπαραστάτες μας.
Ειδικά στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού σχολείου, η μετάβαση από το ζεστό περιβάλλον του σπιτιού στο σχολικό χώρο οφείλει να γίνει με ήπιο τρόπο. Αυτό επιτυγχάνεται με τη συχνή επικοινωνία με τους γονείς των μικρών μας μαθητών.
6. Το χιούμορ και η υπομονή είναι τα βασικά εργαλεία της δουλειάς μας.
Το χιούμορ κατά τη διάρκεια του μαθήματος είναι εκτιμητέο από τους μαθητές και βοηθά να δημιουργηθεί ευχάριστο κλίμα . Έτσι αποφεύγουμε το μονότονο και κουραστικό βομβαρδισμό των μαθητών με νέες πληροφορίες.
7.Πάντα έτοιμοι ακόμα και για τα πιο δύσκολα.
Αν είμαστε προετοιμασμένοι για δύσκολες καταστάσεις τότε θα έχουμε την απαραίτητη ψυχραιμία να αντιμετωπίσουμε πιθανές κρίσεις με τον σωστότερο τρόπο.
8.Τα παιδιά ενθαρρύνονται στη μεταξύ τους επικοινωνία και το παιχνίδι.
Δεν μπορούν όλοι οι μαθητές μας να είναι κοινωνικοί και εξωστρεφείς.Όλοι όμως πρέπει να ενταχθούν στην κοινωνική ομάδα και φυσικά να νιώθουν ίσοι. Προσπαθούμε καθημερινα να υποβοηθούμε τις σχέσεις των μαθητών μας και να προλαμβάνουμε στάσεις που μπορούν να προκαλέσουν τον αποκλεισμό από την ομάδα ορισμένων μαθητών
9.Καθησυχάζουμε όλους τους μαθητές ότι θα είμαστε πάντα εκεί γι'αυτούς.
Οι μαθητές μας θέλουν να μας έχουν δίπλα τους και όχι απέναντί τους.Οικοδομώντας μια υγιή σχέση με τους μαθητές μας μπορούμε να μάθουμε πολλά από αυτούς. Μη ξεχνάμε ότι οι μαθητές είναι οι καλύτεροι δάσκαλοι!
10. Τέλος, φροντίζουμε να έχουμε την καλύτερη σχέση με τους γονείς.
Η συνεργασία με τους γονείς είναι το μυστικό για μια εποικοδομητική σχολική χρονιά. Είναι αναμφισβητητο πόσο πολύτιμη είναι η βοήθειά τους.Μια καλή σχέση με το γονιό επηρεάζει θετικά και τον ίδιο τον μαθητή άρα η στάση του μαθητή απέναντι στο δάσκαλο, τη μέλετη στο σπίτι και το γονιό είναι εξαρχής υγιής.
Συμπερασματικά, ακολουθώντας μια όμορφη παιδαγωγική στάση θα διαπιστώσουμε σύντομα ότι ασκούμε το ομορφότερο λειτούργημα με επιβράβευση  παιδικά χαμόγελα και αγκαλιές! Εξάλλου, είναι ίσως το μοναδικό επάγγελμα στο οποίο θα γυρίζουμε στο σπίτι μας με λουλούδια στα χέρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου