Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Συνολικές προβολές σελίδας

Πέμπτη, 16 Απριλίου 2015

Μαθησιακές Δυσκολίες







Γράφει η Καραγγελή Κυριακή – Μαρία
Δασκάλα


Γενικά χαρακτηριστικά των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες

Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν ορισμένα χαρακτηριστικά στο μαθησιακό ή στον κοινωνικό τους βίο.  Παρουσιάζουν ανώριμη και ανοργάνωτη συμπεριφορά. Ξεχωρίζουν γιατί αυτή η συμπεριφορά τους έχει ένταση, διάρκεια και μεγάλη συχνότητα. Την ανώριμη αυτή συμπεριφορά την εντοπίζουμε:
   στη σχολική τσάντα που είναι συνήθως ακατάστατη
   στο δωμάτιό του που και εκεί επικρατεί μεγάλη  ακαταστασία και
   στον τρόπο που οργανώνει το διάβασμα και τη μελέτη των μαθημάτων του
Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες:
Δεν μπορούν να οργανώσουν τις πληροφορίες που δέχονται.
Δεν σκέφτονται πριν απαντήσουν σε οποιαδήποτε ερώτηση. Σε ερωτήσεις που τους κάνουν απαντούν αυτόματα χωρίς να σκεφτούν καθόλου.
Δεν μπορούν να ακούν και να γράφουν ταυτόχρονα. Έτσι έχουν μεγάλη δυσκολία στο να καταγράφουν ένα μήνυμα.
Η συγκέντρωση της προσοχής τους είναι περιορισμένη και κουράζονται πιο εύκολα από τους συμμαθητές τους. Από έρευνες έχει βρεθεί πως ο μηχανισμός του εγκεφάλου, που διαχωρίζει το άσχετο και το ουσιώδες, δεν λειτουργεί. Έτσι δεν επιτρέπει στο άτομο να συγκεντρωθεί στο ουσιώδες, σε αυτό που το ενδιαφέρει εκείνη τι στιγμή (S. Smith, 1990).
Δυσκολεύονται να εφαρμόσουν πολύπλοκες και με πολλές πληροφορίες οδηγίες.
Δεν μπορούν να λειτουργήσουν μέσα σε καταστάσεις έντασης και άγχους.
Ένα από τα μεγαλύτερα άγχη τους είναι η σχολική εργασία. Αρνούνται να κάνουν τις σχολικές τους εργασίες. Αισθάνονται ένταση και άγχος όταν πρέπει να τις εκτελέσουν. Αναβάλουν συνέχεια το χρόνο πραγματοποίησης τους, και αποφεύγουν να τις κάνουν προβάλλοντας πολλές και συχνά πρωτότυπες δικαιολογίες.
Παρουσιάζουν ανώριμο κινητικό συντονισμό. Αυτό τα κατατάσσει στα παιδιά με αδέξιες κινήσεις.
Δυσκολεύονται στην ατιγραφή από τον πίνακα. Χάνουν εύκολα τη σειρά τους και μπερδεύονται. Αποτέλεσμα αυτής της δυσκολίας είναι όταν τελειώσουν την αντιγραφή, να έχουν γράψει τα μισά .
Το μολύβι στο χέρι τους το κρατάνε πολύ σφιχτά και πολλές φορές το πιέζουν στο χαρτί. Αποτέλεσμα αυτών είναι να κουράζεται το χέρι τους πολύ γρήγορα. Συνήθως και ο τρόπος που το κρατάνε να είναι λάθος.
Σχολιάζοντας τα παραπάνω, που περιγράφουν ένα άτομο με μαθησιακές δυσκολίες τόσο μέσα όσο  και έξω από το σχολείο, πρέπει να τονίσουμε πως:
1.    Ένας μαθητής με μαθησιακές δυσκολίες δεν παρουσιάζει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά. 
2.    Κάποια άτομα που έχουν κάποιες από τις παραπάνω δυσκολίες, σε μικρότερη ή μεγαλύτερη ένταση, δεν είναι κατ’ ανάγκη άτομα με μαθησιακές δυσκολίες.
3.    Δεν είναι σωστό να  βιαστούμε να χαρακτηρίσουμε κάποιο μαθητή που έχει κάποια από τα παραπάνω στοιχεία ως μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες. Αυτόν το χαρακτηρισμό μπορεί να τον κάνει μόνο διεπιστημονική ομάδα αφού εκτιμήσει πολλές και διαφορετικές παραμέτρους. .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου